در برخی موارد کولر‌های گازی به خوبی محیط را خنک نمی‌کنند که علت خنک نکردن کولر گازی متفاوت است از جمله خرابی کمپرسور، کثیفی فیلتر و … . برای برطرف کردن علت خنک نکردن کولر گازی باید اقداماتی از جمله تعمیر و سرویس کولر گازی انجام شود. در ادامه با پارسا سرویس همراه باشید تا علت اصلی خنک نکردن کولر گازی را برای شما توضیح دهد.

پارسا سرویس یک شرکت تخصصی در حوزه نصب، سرویس و تعمیر کولر گازی در تهران و البرز است همچنین در شهر‌های دیگر هم از جمله اصفهان، رشت، شیراز، گرگان، مشهد، مازندران و … فعالیت دارد در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با سایر خدمات پارسا سرویس آشنا کنیم.

دلیل خنک نکردن کولر گازی

کولر گازی نوعی سیستم سرمایشی گرمایشی است که بسیار پرطرفدار است این نوع سیستم‌های سرمایشی گرمایشی در اکثر مواقع به درستی کار نمی‌کنند و در فصل تابستان باد گرم می‌دهند در این قسمت می‌خواهیم شما را با دلیل خنک نکردن کولر گازی آشنا کنیم با ما همراه باشید.
علت خنک نکردن کولر گازی متفاوت است که یکی از آن‌ها این است در اکثر مواقع شما فراموش کرده اید که دکمه ی کولر را فعال کنید و کولر گازی باد گرم می‌دهد وقتی که دکمه کولر را فعال کردید در صورتی که کولر گازی باد خنک تولید نمی‌کند باید سایر نقاط کولر گازی را بررسی کنید که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

دلیل خنک نکردن کولر گازی

علت اصلی خنک نکردن کولر گازی

علت اصلی خنک نکردن کولر گازی:

کثیف بودن فیلتر‌ها

علت خنک نکردن کولر گازی در اکثر مواقع می‌تواند کثیف بودن فیلترهای باشد.
فیلترها یکی از قسمت‌های مهم کولر‌های گازی اند چرا که زمانی که کولر تهویه هوا را انجام می‌دهد هوای محیط را به بیرون انتقال می‌دهد و هوای بیرون را به وسیله کندانسور به داخل انتقال می‌دهد و اگر این هوا دارای آلودگی باشد به وسیله ی فیلتر‌ها گرفته می‌شود و پس از مدتی فیلتر‌ها کثیف می‌شوند در صورتی که این فیلتر‌ها پس از مدتی تعویض یا شسته نشود باعث بروز اختلال در عملکرد کولر گازی می‌شود.
یکی از روش‌های عیب یابی برای فهمیدن علت خنک نکردن کولر گازی کثیف بودن فیلتر‌ها است.

کثیف بودن فیلتر کولر گازی

علت اصلی خنک نکردن کولر گازی

خرابی کمپرسور

یکی از مهم ترین قسمت‌های کولر گازی کمپرسور است، کمپرسور درون کندانسور(یونیت خارجی) کولر گازی قرار دارد.
در صورتی که کمپرسور خراب شود هزینه سنگینی به بار می‌آورد پس بهترین کار این است که در زمانی که کولر شما با مشکل کوچکی روبه رو شد سریعا آن را خاموش کرده و با مرکز تخصصی تعمیر کولر گازی در تهران و البرز تماس بگیرید تا با مشکل جدی روبه رو نشود و هزینه سنگینی برای تعویض آن بپردازید.

خرابی کمپرسور کولر گازی

علت اصلی خنک نکردن کولر گازی

در صورتی که کمپرسور کولر گازی شما خراب شد است می‌توانید از پارسا سرویس مرکز تخصصی نصب، تعمیر و سرویس کولر گازی کمک بگیرید.

به اتمام رسیدن گاز کولر گازی

یکی دیگر از علت خنک نکردن کولر گازی به اتمام رسیدن گاز کولر گازی است.
گاز کولر گازی یکی از مهم ترین دلیل‌ها برای خنک کردن محیط می‌باشد که در صورت به اتمام رسیدن باعث به وجود آمدن پدیده گرما در کولر گازی می‌شود.

به اتمام رسیدن گاز کولر گازی

علت اصلی خنک نکردن کولر گازی

شارژ گاز کولر گازی یکی از کارهایی است که هر کسی نمی‌تواند آن را انجام دهد و باید توسط متخصصین و سرویسکاران کولر گازی انجام شود به گونه ای که در اکثر مواقع با اینکه گاز کولر را به تازگی شارژ کرده اید ولی بازهم کولر باد گرم می‌دهد و علت اصلی خنک نکردن کولر گازی در این بخش شارژ گاز کولر به صورت غیر استاندارد است در این قسمت پارسا سرویس با داشتن کادری مجرب و حرفه ای در استان‌های شیراز، تهران، البرز، اصفهان، مازندران، رشت، گیلان و … به کمک شما آمده و شارژ کولر گازی در محل مورد نظر شما را انجام می‌دهد.

کم بودن ظرفیت کولر گازی نسبت به محیط

باید بگویم که از علت خنک نکردن کولر گازی کم بودن ظرفیت کولر گازی نسبت به محیط می‌باشد باید قبل از خریداری کولر گازی به محیط توجه کنید و بدانید که چه کولری با چه ظرفیتی برای محیط شما مناسب می‌باشد.
از مجموع نکاتی که اگر به آن توجه شود دیگر نیاز به پیدا کردن علت خنک نکردن کولر گازی نیست این است که کولر را مطابق با محیط مورد نظر انتخاب کنیم، میزان دمای محیط، تعداد نفرات که در آن محل زندگی می‌کنند و … .

جریان هوا در محیط

یکی دیگر از علت خنک نکردن کولرگازی این است که کولر کار می‌کند ولی هیچ روزنه ای برای خروج هوای آن موجود نیست و عملکرد آن اینگونه است کولر مدام کار کرده و محیط دم می‌کند و همین امر باعث می‌شود که این سوال برای شما پیش بیاید که چرا کولر گازی باد گرم می‌زند.
برای برطرف کردن این علت خنک نکردن کولر گازی فقط کافی است که یک پنجره برای هوا کشی باز بگزارید تا مشکل تان حل شود در صورتی که مشکل کولرتان این گونه برطرف نشد از پارسا سرویس کمک بگیرید.

کندانسور در معرض گرمای خورشید قرار گرفته

از دیگر علت خنک نکردن کولر گازی این است که کندانسور یا یونیت خارجی در معرض نور خورشید قرار گرفته است کمپرسور که درون کندانسور قرار گرفته و برای خنک کردن باد کولر از آن استفاده می‌شود هم در معرض گرما قرار می‌گیرد و گرم می‌شود و همین امر باعث می‌شود که کولر گازی باد گرم بدهد.
برای برطرف کردن علت خنک نکردن کولر گازی بهتر است که کندانسور را در محلی قرار دهیم که نور خورشید به آن نخورد و یا اینکه از سایه بان برای آن استفاده کنیم.

کندانسور یا یونیت خارجی کولر گازی

علت اصلی خنک نکردن کولر گازی

سرویس نکردن کولر گازی

سرویس نکردن کولر گازی علت اصلی خنک نکردن کولر گازی است که باعث می‌شود کولر گازی شما بازدهی کمتری داشته باشد.
سرویس کولر گازی شامل شستشوی فیلترها، تمیز کردن کویل‌ها، بررسی لوله‌های مسی و … می‌باشد که اگر به موقع انجام نشود تعمیر کولر گازی باید انجام شود.

خراب شدن و یا سوختن فن یا موتور

فن یکی از اجزایی است که باد خنک را به محیط انتقال می‌دهد و در صورتی که با مشکلی روبه رو شود باد را به بیرون منتقل نمی‌کند و تبدیل به یکی از علت خنک نکردن کولر گازی می‌شود.
در صورتی که موتور کولر گازی در اثر پوسیدگی سیم‌ها خراب شده باشد قابل تعمیر است ولی اگر سوخته باشد باید به طور کلی تعویض شود.

خراب شدن و یا سوختن فن یا موتور کولر گازی

علت اصلی خنک نکردن کولر گازی

نشت و یا مسدود شدن شیلنگ و لوله مسی

لوله‌های مسی و شیلنگ‌ها رابط بین کندانسور و هواساز (یونیت داخلی) می‌باشند که هوای خنک را از طریق این لوله‌ها به یونیت داخلی می‌دهد در اکثر مواقع امکان اینکه لوله‌ها پوسیده شوند، در اثر برخورد ضربه ای نشتی داشته باشند و یا مسدود شوند وجود دارد و باعث می‌شود که هوای خنک به محیط نرسد و همین امر یکی از علت خنک نکردن کولر گازی است.

نشت و یا مسدود شدن شیلنگ و لوله مسی کولر گازی

علت اصلی خنک نکردن کولر گازی

علت خنک نکردن کولر گازی بسیار زیادند که شما قادر به عیب یابی کولر گازی نیستید و بهتر است این کار را به پارسا سرویس مرکز تخصصی تعمیر کولر گازی در تهران و البرز بسپارید در صورت هرگونه خدمات نصب، تعمیر و سرویس کولر گازی می‌توانید از طریق پارسا سرویس سفارش خود را ثبت کرده تا متخصصان پارسا سرویس به مشکلات خدمات کولر گازی شما در هر مکانی و در هر استانی از جمله تهران، شیراز، رشت، البرز و … که باشید رسیدگی کند.

علت خنک نکردن کولر گازی و راه حل برطرف کردن آن

در بخش علت خنک نکردن کولر گازی شما را با مشکلات احتمالی کولر گازی آشنا کردیم و در این قسمت می‌خواهیم راه حل برطرف کردن آن را برای شما توضیح دهیم.

علت خنک نکردن کولر گازی

علت اصلی خنک نکردن کولر گازی

  • در صورتی که کندانسور شما در برابر نور خورشید قرار گرفته بهتر است از سایه بان برای آن استفاده کنید و یا مکان نصب آن را تغییر دهید.
  • قبل از خریداری کولر گازی شرایط محیط را در نظر بگیرید تا به دنبال علت خنک نکردن کولر گازی نباشید.
  • بهتر است زمانی که کولر گازی روشن است یک پنجره باز کنیم تا محیط دم نکند و هوا خنک شود.
  • در فصل گرما کولر را روی حالت کول تنظیم کنید تا هوا را خنک کند.
  • هر چند وقت یک بار سرویس کولر گازی را انجام دهید که علت اصلی خنک نکردن کولر گازی است.
  • لوله‌ها و شیلنگ‌ها را چک کنید و در صورت خرابی و یا نشتی داشتن آن‌ها را تعمیر و یا تعویض کنید تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود.
  • فیلتر‌های کولر گازی را شستشو دهید و یا آن‌ها را تعویض کنید و با این کار یکی از مشکلات آن را برطرف کنید و به راحتی علت خنک نکردن کولر گازی تان را پیدا کنید.
  • ترموستات کولر گازی تان را تنظیم کنید که یکی از علت خنک نکردن کولر گازی است.

و …

دوستان و همشهریان عزیز اصفهان، شیراز، گیلان، مازندران، تهران، رشت، البرز، گرگان و … در صورتی که نمی‌توانید مشکل کولر گازی و یا هر گونه لوازم خانگی تان را برطرف کنید اصلا نگران نباشید از پارسا سرویس مرکز تخصصی نصب، تعمیر و سرویس انواع لوازم خانگی کمک بگیرید.

پارسا سرویس با داشتن سال‌ها سابقه درخشان در زمینه ی تعمیرات لوازم خانگی قادر به ارائه خدمات حرفه ای به شما می‌باشد فقط کافی است هم اکنون به صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت کنید و یا از طریق تماس با ما ارتباط برقرار کنید.