با شروع فصل گرم تابستان استفاده از کولرهای گازی افزایش می‌یابد و همچنین در برخی از منازل کولر‌های گازی با مشکلاتی از جمله بوی بد کولر مواجه می‌شوند که باید علت بوی بد کولر گازی شناسایی شده و برطرف شود. علت بوی بد کولر گازی فیلترهای کثیف، کویل‌های کثیف و … می‌باشد. در ادامه با پارسا سرویس همراه باشید تا شما را با علت بوی بد کولر گازی آشنا کند.

برای رفع علت بوی بد کولر گازی می‌توانید از پارسا سرویس، نمایندگی تعمیر کولر گازی در تهران و البرز و همچنین شهرهای دیگر از جمله شیراز، اصفهان، رشت، مازندران، گرگان، گیلان و … در محل مورد نظرتان به وسیله ثبت سفارش به صورت آنلاین و همچنین تماس گرفتن کمک بگیرید.

بوی بد کولر گازی از چیست؟

اگر کولر گازی شما بوی بدی ایجاد می‌کند اولین کاری که می‌کنید عیب یابی کولر گازی است ابتدا باید علت بوی بد کولر گازی را پیدا کنید و سپس آن را از بین ببرید.

بوی بد کولر گازی از چیست؟

علت بوی بد کولر گازی

کولرهای گازی همیشه در حال تهویه هوا هستند و در بیشتر مواقع بوی بدی در محیط منزل شماست که آن را به بیرون از محیط منتقل می‌کند و فیلتر‌های هوا باکتری‌ها و میکروب‌های آن‌ها را گرفته و هوا را به بیرون منتقل می‌کند و زمانی که این فیلترها انباشته از میکروب‌ها می‌شوند کم کم بوی بدی از خود ساطع می‌کنند که باید فیلتر‌ها شسته شده و یا تعویض شوند همین امر یکی از علت بوی بد کولر گازی می‌باشد.
بیشتر حیوانات موذی این قابلیت را دارند که درون دستگاه شما وارد شوند و در صورت گیر افتادن قادر به بیرون رفتن نیستند و در آن جا می‌میرند، این حیوانات پس از مدت کوتاهی بو می‌دهند که باید دستگاه خود را چک کرده و آن‌ها را خارج کنید تا از شر بوی بد آن‌ها راحت شوید و با این روش می‌توانید یکی از علت بوی بد کولر گازی را برطرف کنید.
بوی بد کولر گازی علت‌های مختلفی دارد که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.
دوستان عزیز در صورتی که نمی‌توانید علت بوی بد کولر گازی خود را تشخیص دهید می‌توانید این کار را به نیروهای حرفه ای و کار بلد پارسا سرویس مرکز تخصصی نصب، تعمیر و سرویس کولر گازی بسپارید که در استان‌های مختلف مثل تهران، شیراز، رشت، البرز، اصفهان، گیلان، گرگان، مازندران و … نمایندگی دارد تا در کمترین زمان ممکن علت بوی بد کولر گازی شما را شناسایی کرده و از بین ببرد.

چگونه بوی بد کولر گازی را از بین ببریم

بوی بد کولر گازی دلایل مختلفی دارد که باید ابتدا عیب یابی کولر گازی انجام شود و سپس برای رفع علت بوی بد کولر گازی اقدام کنید.

رفع بوی بد کولر گازی

علت بوی بد کولر گازی

در ادامه شما را با علت بوی بد کولر گازی آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید.

علت بوی بد کولر گازی:

کثیفی فیلتر‌ها

به صورت کلی یکی از علت بوی بد کولر گازی کثیفی فیلتر‌هاست.
گردش هوا در کولر‌های گازی پس از ورود و خروج از هوا ساز، از فیلتر‌ها عبور می‌کند و هر گونه آلودگی هوا مثل گرد و خاک، باکتری و … موجود در هوا را می‌گیرد و باعث می‌شود که پس از مدتی فیلتر‌ها کثیف شوند.
برای از بین بردن این علت بوی بد کولر گازی اگر فیلتر‌های شما یک بار مصرف اند آن‌ها را تعویض کنید و در صورتی که یک بار مصرف نیستند آن‌ها را با آب جوش و مواد شوینده قوی تمیز بشویید تا سفید شوند و همه میکروب‌ها و باکتری‌ها از آن‌ها جدا شوند.

فیلتر‌های کولر گازی

علت بوی بد کولر گازی

بررسی کولر گازی

در این مرحله از بین بردن علت بوی بد کولر گازی باید پانل، درپوش و یا قسمتی که بتوانید به داخل دستگاه دسترسی داشته باشید را باز کنید و با استفاده از یک چراغ قوه داخل دستگاه را کامل چک کنید و به دنبال قارچ، گیاهان فاسد، کپک و همچنین حیوانات مرده از جمله موش، مار، خفاش، سنجاب و … باشید و در صورتی که هر یک از این موارد را مشاهده کردید آن را خارج کنید و آن را تمیز شستشو دهید تا علت بوی بد کولر گازی برطرف شود.

چک کردن لوله کندانس کولر گازی

لوله کندانس به لوله ای گفته می‌شود که آب اضافی کولر را به بیرون انتقال می‌دهد و یا لوله تخلیه نامیده می‌شود که در کولر گازی‌های پنجره ای سوراخ تخلیه و تشت نام دارد.
برای رفع علت بوی بد کولر گازی لوله کندانس را چک می‌کنیم به دلیل وجود رطوبت امکان اینکه درون آن باکتری جمع شده باشد و یا مسدود شده باشد وجود دارد که وقتی آب در یک محیط جمع شود بوی بد تولید می‌کند که باید آن را برطرف کنیم.
برای برطرف کردن کپک‌ها و قارچ‌های انباشته شده در لوله کندانس سرکه سفید، آب داغ و … را با فشار از داخل لوله کندانس رد می‌کنیم تا کپک‌ها و قارچ‌ها شسته شوند و به بیرون انتقال داده شوند و سپس لوله کندانس را با آب و مواد شوینده مناسب شستشو می‌دهیم و در مکان مناسب خودش وصل می‌کنیم.
در صورتی که توانایی رفع این علت بوی بد کولر گازی تان را ندارید اصلا نگران نباشید این کار را به پارسا سرویس بسپارید.

تمیز کردن تهویه هوا

در این مرحله از رفع علت بوی بد کولر گازی پس از اینکه که تهویه هوا یا هوا ساز را چک کردید و حیوانات مرده و هر گونه کپک یا قارچ را از آن خارج کردید باید کویل‌ها را از هرگونه چربی، گرد و خاک، کثیفی و … با استفاده از شیشه پاک کن و کف پاک کنید.
برای انجام این کار کویل‌ها را با استفاده از شیشه پاک کن کفی کرده و به مدت 15  الی 20 دقیقه صبر کنید و سپس با استفاده از یک پارچه تمیز آن‌ها را پاک کنید.
در این بخش هم شما با یکی از علت بوی بد کولر گازی و همچنین چگونگی رفع علت بوی بد کولر گازی آشنا شدید در ادامه با ما همراه باشید.

تمیز کردن تشت تخلیه

کثیف بودن تشت تخلیه یکی دیگر از علت بوی بد کولر گازی می‌باشد که برای برطرف کردن آن باید تشت از محل خود خارج کرده و به وسیله ی آب و مواد شوینده قوی از جمله صابون، سرکه سفید مقطر و محلول سفید کننده تمیز شستشو دهید و سپس بعد از خشک شدن تشت تخلیه، آن را در محل خودش نصب کنید.

در این قسمت شما را با انواع علت بوی بد کولر گازی آشنا کردیم که اکثر آن‌ها علت اصلی خنک نکردن کولر گازی هم می‌باشند در صورت بروز هرگونه مشکل برای کولر گازی تان می‌توانید از پارسا سرویس نمایندگی نصب، تعمیر و سرویس کولر گازی در تهران و البرز و همچنین سایر استان‌های دیگر از جمله شیراز، رشت، مازندران، اصفهان و … کمک بگیرید.

انواع بوی بد کولر گازی

کولرهای گازی در اکثر مواقع بوی بدی از خود تولید می‌کنند که بسیار آزار دهنده است در قسمت بالا برای شما علت بوی بد کولر گازی را توضیح دادیم و در ادامه می‌خواهیم راه‌های از بین بردن انواع بوها را توضیح دهیم.

رفع بوی بد کولر گازی

علت بوی بد کولر گازی

بوی دود اگزوز

درون کولر گازی شما برای عملکرد بهتر موتور از روغنی استفاده می‌شود که در اکثر مواقع این روغن به بیرون نشت می‌کند که باعث بروز علت بوی بد کولر گازی می‌شود که باید تعمیر شود.
برای تعمیر کولر گازی تان می‌توانید از پارسا سرویس کمک بگیرید.

بوی باروت

در صورتی که بوی باروت استشمام کردید باید بدانید که فن دستگاه تان اتصالی کرده و یا خراب شده است و سریعا باید کولر گازی تان را خاموش کرده و با یک کارشناس تماس بگیرید تا تعمیر یا تعویض فن کولر گازی شما را انجام دهد.
یکی دیگر از علت بوی بد کولر گازی سوختن فن است.

بوی استون

در صورتی که این بو را استشمام کردید باید سریعا با یک متخصص تماس بگیرید چرا که بوی استون حاصل از نشت گاز است و باید سریع به آن رسیدگی شود.
برای رفع علت بوی بد کولر گازی می‌توانید از پارسا سرویس کمک بگیرید.

بوی سیگار

کولرهای گازی به دلیل اینکه گردش هوا را انجام می‌دهند هوای محیط به وسیله ی فیلتر‌ها تصفیه می‌شوند و باکتری‌های موجود در هوا را فیلتر‌ها به خود جذب می‌کنند.
در صورتی که شما در منزلتان سیگار می‌کشید فیلتر‌ها این بو را به خود گرفته و پس از مدتی که فیلتر‌ها تعویض نشوند بو را پس می‌دهند پس بهتر است برای رفع این علت بوی بد کولر گازی درون محیط بسته سیگار نکشید.

بوی قارچ و کپک

به دلیل رطوبت زیاد کولرهای گازی به وجود آمدن قارچ و کپک امری طبیعی است و زمانی که شما بوی کپک و قارچ را استشمام می‌کنید مطمئن باشید که قارچ و کپک درون کولر گازی شما به وجود آمده است.
برای از بین بردن این علت بوی بد کولر گازی می‌توانید روی دستگاه تان رطوبت گیر نصب کنید این دستگاه رطوبت‌های اضافی کولر گازی شما را می‌گیرد و به بیرون منتقل می‌کند.
همچنین بهتر است که هر چند وقت یک بار کولر تان را سرویس کنید که سرویس نکردن کولر گازی علاوه بر اینکه علت بوی بد کولر گازی می‌شود بلکه علت اصلی خنک نکردن کولر گازی هم می‌باشد.
جهت سرویس کولر گازی تان از پارسا سرویس کمک بگیرید تا این علت بوی بد کولر گازی تان را هم برطرف کند.

بوی جوراب و پا

علت بوی بد کولر گازی (جوراب و پا) از مجموع عواملی که باعث به وجود آمدن این بو می‌باشند مسدود شدن لوله کندانس، کثیف بودن کویل‌ها و همچنین راکت شدن آب است که با طرف کردن این مشکلات بوی بد کولر گازی تان از بین می‌رود.

بوی سوختگی

در صورتی که علت بوی بد کولر گازی سوختگی باشد باید فورا کولر را خاموش کنید چرا که با داغ کردن کولر گازی قطعات پلاستیکی داخلی آن در حال سوخته شدن هستند و باید تعویض شوند برای تعویض قطعات می‌توانید از پارسا سرویس کمک بگیرید.

بوی تخم مرغ

یکی دیگر از علت بوی بد کولر گازی بوی تخم مرغ است.
بوی تخم مرغ ناشی از مردن پرنده ای درون دستگاه شماست جهت برطرف کردن آن باید دستگاه را باز کنید و پرنده مرده را از آن خارج کنید.

بوی زباله یا حیوان مرده

برای رفع این علت بوی بد کولر گازی باید بدانید که یک حیوان درون دستگاه شما مرده است و باید خارج شود چرا که هر روز این بو بدتر می‌شود.
برای برطرف کردن این بو باید دستگاه را بازکنید و موش، مار، سنجاب و هر حیوان دیگری که درون دستگاه مرده است را خارج کنید.

اگر نمی‌توانید علت بوی بد کولر گازی تان را شناسایی کنید و آن را برطرف کنید می‌توانید از متخصصین و سرویسکاران کولر گازی پارسا سرویس، در استان‌های تهران، البرز، شیراز، اصفهان، رشت و … کمک بگیرید.