موتور کولر آبی یکی از مهم ترین قسمت کولر آبی است که در صورت خراب شدن آن باید علت کار نکردن موتور کولر آبی را جستجو کنید. یکی از علت کار نکردن موتور کولر آبی، سوختن موتور کولر می‌باشد که دیگر قابل تعمیر نیست. پارسا سرویس می‌خواهد در ادامه شما را به صورت کلی با علت کار نکردن موتور کولر آبی آشنا کند با ما همراه باشید.

پارسا سرویس یک شرکت معتبر در حوزه نصب، تعمیر و سرویس انواع لوازم خانگی می‌باشد از جمله باید بگویم که نمایندگی تعمیرات کولر آبی در تهران و البرز و همچنین استان‌های دیگر از جمله مشهد، شیراز، رشت، مازندران، اصفهان، گیلان، گرگان و … را به عهده دارد و در کمترین زمان ممکن علت کار نکردن موتور کولر آبی را یافته و آن را تعمیر می‌کند

علت کار نکردن موتور کولر آبی و نحوه برطرف کردن آن

در این بخش از مقاله می‌خواهیم شما را با علت کار نکردن موتور کولر آبی و نحوه ی برطرف کردن آن آشنا کنیم با پارسا سرویس همراه باشید.

  • پریدن فیوز کولر آبی حین روشن کردن

در صورت بروز این مشکل چند علت کار نکردن موتور کولر آبی وجود دارد که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.
در برخی موارد علت کار نکردن موتور کولر آبی واترپمپ آن است برای اینکه مطمئن شوید ایراد از این قطعه است می‌توانید واترپمپ را از کولر جدا کرده و به صورت مستقل آن را امتحان کنید در صورت خراب بودن می‌توانید آن را تعویض کنید.

از دیگر علت کار نکردن موتور کولر آبی بروز اختلال در موتور دو سرعته است که باید آن هم به صورت جداگانه تست شود و در صورت خرابی از یک متخصص برای تعمیر و یا تعویض آن کمک بگیرید.
در ادامه برای یافتن علت کار نکردن موتور کولر آبی اگر سایر قطعات دستگاه شما مشکل نداشت باید سیم کشی دستگاه چک شود که اتصال کوتاه نداشته باشد.

  • در حالی که موتور کار می‌کند ولی کولر باد گرم می‌زند

یکی از علت کار نکردن موتور کولر آبی شل بودن تسمه ی کولر است که باید به میزان لازم سفت شود منظور این نیست که آنقدر سفت شود که نتواند کار کند، تسمه باید به گونه ای باشد که وقتی آن را در اطراف پولی جمع می‌کنیم به اندازه یک بند انگشت اضافه داشته باشد.
در این جا به سفت یا شل کردن تسمه رگلاژ می‌گویند برای انجام این کار باید چهار پیچ زیر دینام را باز کرده و برای سفت کردن تسمه، دینام را بالاتر بکشید و برای شل کردن آن برعکس دینام را پایین تر بکشید که با انجام این کار می‌توانید این علت کار نکردن موتور کولر آبی را برطرف کنید.

  • اتصال بدنه داشتن کولر آبی

از علت کار نکردن موتور کولر آبی می‌توان اتصال بدنه را نام برد که دلیل اتصال بدنه می‌تواند از مصرف کننده‌ها و سیم‌های رابط باشد که در ادامه برای شما توضیح داده می‌شوند.
مصرف کننده‌ها شامل موتور و واترپمپ می‌باشند که می‌توانید برای عیب یابی آن‌ها، واترپمپ و موتور را از دستگاه جدا کنید و آن‌ها را به صورت مستقل بررسی کنید و اگر این دو مشکل نداشتند باید بدانید که ایراد از سیم کشی آن‌ها است که باید سیم کشی را تعویض کنید که با مشکل اتصال بدنه روبه رو نشوید.

  • روشن نشدن موتور کولر آبی

در این مرحله از علت کار نکردن موتور کولر آبی باید بگویم که موتور و پمپ اصلا استارت هم نمی‌خورند چرا که دو احتمال وجود دارد یکی قطع بودن نول و فاز اصلی کولر و دیگری قطع بودن فیوز است.

در برخی موارد اتصالی در کولر آبی شما به وجود آمده و باعث می‌شود که فیوز بسوزد در این مرحله باید فیوز به طور کلی تعویض شود.
برای بررسی فاز و نول کولر باید صفحه کلید کولر آبی را چک کنید و مطمئن شوید که ایرادی درون آن‌ها وجود ندارد و در مرحله ی بعد باید ولتاژ کولر را به وسیله ی ولت متر تست کنید و اگر آن‌ها مشکل داشتند باید تعمیر و یا تعویض شوند.

  • در صورتی که موتور صدا می‌دهد ولی کار نمی‌کند

برای عیب یابی این علت کار نکردن موتور کولر آبی باید ابتدا خازن چک شود و سپس در صورت مشاهده مشکل درون آن خازن تعویض شود.
ولی اگر مشکل بروز داده شده از خازن نباشد باید قطعات دیگر از جمله سیم پیچ دور تند، فن، کلید، تسمه، سیم پیچ دور کند و … چک شوند و در صورت خراب بودن تعمیر یا تعویض شوند.

علت کار نکردن موتور کولر آبی

علت کار نکردن موتور کولر آبی

در این بخش چند مورد از علت کار نکردن موتور کولر آبی را برای شما توضیح دادیم در صورتی که موتور کولر آبی شما با مشکل روبه رو شده است می‌توانید از پارسا سرویس جهت تعمیر موتور کولر کمک بگیرید.
جهت آشنایی بیشتر با علت کار نکردن موتور کولر آبی در ادامه با ما همراه باشید.

دلیل سوختن موتور کولر آبی

علت کار نکردن موتور کولر آبی معمولا سوختن آن است که موتور پس از سوختن خراب شده و نمی‌تواند هیچ حرکتی انجام دهد که باید تعویض شود در ادامه با ما همراه باشید تا با علت کار نکردن موتور کولر آبی آشنا شوید.

دلیل سوختن موتور کولر آبی

علت کار نکردن موتور کولر آبی

یکی از علت‌های سوختن موتور کولر آبی عمر طولانی موتور است.
موتور کولر پس از مدت زیادی کار کردن به صورت  مداوم ممکن است بسوزد.
یکی دیگر از علت کار نکردن موتور کولر آبی سفت کردن و یا برعکس بستن تسمه است که باعث می‌شود موتور نتواند به راحتی کار کند و همین امر موجب می‌شود موتور به سختی کار کرده و در مدت زمان کوتاهی بسوزد.
از دیگر علت‌های سوختن موتور گرم بودن محیط کولر آبی است.
درباره گرم بودن محیط درونی کولر آبی باید بگویم که باعث می‌شود که سیم‌ها فرسوده شوند و یا بسوزند و کولر آبی اتصالی کند و موتور کولر به راحتی بسوزد.
سرویس نکردن کولر آبی که اصلی ترین علت خنک نکردن کولر آبی است هم می‌تواند باعث سوختن موتور کولر شود.
سرویس کردن کولر آبی شامل تعویض پوشال‌ها، روغن کاری قطعات کولر مانند موتور، بررسی شیلنگ‌ها و … می‌باشد.
در صورتی که علت کار نکردن موتور کولر آبی را نفهمیدید و مطمئن نیستید که موتور کولر آبی سوخته است یا خیر می‌توانید از پارسا سرویس کمک بخواهید تا در کمترین زمان ممکن در محل مورد نظر شما حاضر شده و مشکل کولر آبی شما را برطرف کند.

جلوگیری از سوختن موتور کولر آبی

یکی از اصلی ترین مواردی که برای جلوگیری از سوختن موتور کولر آبی باید انجام شود سرویس کولر آبی است.
برای سرویس کولر آبی باید ابتدا کولر را به صورت کلی از برق خارج کنید تا از خطر برق گرفتگی در امان باشید.
در مرحله ی بعد باید موتور را از بدنه کولر خارج کنید بدنه را به صورت کامل بشویید، شیلنگ‌ها را بررسی کنید که نشتی نداشته باشند، موتور را روغن کاری کنید، پمپ را بررسی کنید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید، پوشال‌ها را تعویض کنید و در مرحله ی آخر سیم کشی آن را چک کرده و تنظیم کنید.

جلوگیری از سوختن موتور کولر آبی

علت کار نکردن موتور کولر آبی

وقتی که سرویس کولر آبی به اتمام رسید می‌توانید کولر را روشن کنید و با اطمینان خاطر کامل از آن استفاده کنید.
در صورتی که توانایی سرویس کولر آبی تان را ندارید می‌توانید از تیم حرفه ای و کار بلد پارسا سرویس کمک بخواهید و از خدمات بی نظیر ما بهره ببرید.

خدمات قابل ارائه پارسا سرویس

پارسا سرویس فقط یک شرکت نمایندگی تعمیرات کولر آبی در تهران و البرز نیست بلکه خدماتی از جمله برطرف کردن علت کار نکردن کولر آبی، خاموش و روشن شدن مداوم پکیج، برطرف کردن علت اصلی خنک نکردن کولر گازی، نمایندگی نصب، تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی، نمایندگی نصب، تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی، نمایندگی تعمیر ماکروفر و ماکروویو در محل، نمایندگی مجاز تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید، عیب یابی کولر گازی و رفع مشکل آن، برطرف کردن صدای زیاد کولر گازی و … می‌باشد.
شما دوستان عزیز می‌توانید جهت تعمیرات لوازم خانگی در انواع برند‌های مختلف از جمله سامسونگ،  دوو، اسنوا، کنوود، ال جی، بکو، جنرال، اوجنرال و … در هر منطقه از استان‌های البرز، شیراز، رشت، مشهد، اصفهان، گیلان، گرگان، تهران و … هستید از خدمات پارسا سرویس بهره مند شوید.
فقط کافی است از طریق ثبت سفارش آنلاین و یا برقراری تماس از خدمات پارسا سرویس بهره مند شوید و علت کار نکردن موتور کولر آبی تان را پیدا کنید.

هزینه تعمیر موتور کولر آبی

موتور کولر آبی یکی از قطعات مهم کولر است که باید به درستی کار کند چرا که در صورتی که درست کار نکند کولر آبی نمی‌تواند محیط را خنک کند.
هزینه تعمیر کولر آبی وابسته به علت کار نکردن موتور کولر آبی است.
در صورتی که موتور با مشکل کوچکی روبه رو شده باشد می‌توانید آن را تعمیر کنید و با هزینه ی کوچکی آن را به حالت قبلش برگردانید و لی در صورتی که موتور بسوزد باید به طور کلی تعویض شود و هزینه ی سنگینی به بار می‌آورد.
در صورتی که دست به آچار نیستید و نمی‌توانید علت کار نکردن موتور کولر آبی تان را پیدا کنید می‌توانید از تکنسین‌های حرفه ای و کار بلد پارسا سرویس کمک بگیرید تا در کمترین زمان ممکن علت کار نکردن موتور کولر آبی شما را پیدا کرده و آن را تعمیر و یا تعویض کنند.