ماشین لباسشویی یکی از وسایل پرکاربرد است چرا که در صورت خراب شدن خودتان باید زحمت شستشوی لباس‌هایتان را بکشید. در این مقاله می‌خواهیم علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی که یکی از دلایل خراب شدن لباسشویی است را برای شما توضیح دهیم. از مجموع علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی خراب شدن شیر و … می‌باشد. در ادامه با پارسا سرویس همراه باشید تا شما را با علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی آشنا کند.

پارسا سرویس نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی در محل در استان‌های تهران، رشت، شیراز، مازندران، اصفهان و … می‌باشد و شما دوستان عزیز می‌توانید در هر منطقه در این استان‌ها هستید با ما تماس گرفته و یا سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید و از خدمات بی نظیر پارسا سرویس بهره ببرید.

چرا ماشین لباسشویی آبگیری نمی‌کند؟

در این بخش می‌خواهیم علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی را برای شما توضیح دهیم با ما همراه باشید.

  1. یکی از علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی خرابی شیر ورودی ماشین لباسشویی می‌باشد.
    شیر ورودی را باید چک کرده تا مطمئن شوید شیر خراب است و آن را تعویض یا تعمیر کنید در قسمت برطرف کردن علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی برای شما توضیح خواهیم داد چگونه آن را تعمیر کنید.

خرابی شیر ورودی ماشین لباسشویی

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

2. در مرحله ی بعد علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی اگر ایراد از شیر ورودی نبود باید شیلنگ‌ها چک شود که تا نشده باشند، نشتی نداشته باشند و یا کیپ نشده باشند.

شیلنگ ماشین لباسشویی

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

3. خرابی شیر برقی یکی دیگر از علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی است.
آب پس از خروج از شیر ورودی به شیلنگ سپس به شیر برقی می‌رسد و سپس به داخل ماشین لباسشویی انتقال می‌یابد ولی اگر این قطعه با مشکل رو به رو شود لباسشویی آبگیری نمی‌کند و البته باید بگویم که شیر برقی اجازه ورود آب را نمی‌دهد.

خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

4. از دیگر علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی می‌تواند کثیفی فیلتر‌های ورودی باشد.
در ورودی شیر برقی یک فیلتر قرار دارد که اجازه ورود شن، پوسیدگی شیلنگ و … را به داخل ماشین لباسشویی نمی‌دهد.
در عکس زیر یک شیر برقی و چند نوع فیلتر را مشاهده خواهید کرد.

کثیفی فیلتر‌های ورودی ماشین لباسشویی

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

5. رسوب گرفتن و یا کثیفی جا پودری هم یک از علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی می‌باشد.
پس از اینکه آب از شیر ورودی، شیلنگ و شیر برقی عبور کرد سپس به جا پودر می‌رود تا پودر را به همراه خود وارد دیگ لباسشویی کند.
زمانی که آب به جا پودری می‌رسد شبیه به دوش بر روی پودر‌ها ریخته شده و آن‌ها را با خود می‌برد ولی اگر رسوب گرفته باشد و یا آشغال جلوی ورود آب را گرفته باشد آب گیری انجام نمی‌شود و این سوال برای شما پیش می‌آید که چرا ماشین لباسشویی آب گیری نمی‌کند و جویای علت آب گیری نکردن ماشین لباسشویی خواهید شد.

رسوب گرفتن و یا کثیفی جا پودری ماشین لباسشویی

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

6. از دیگر دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی کم بودن فشار آب است.
شیر آب ماشین لباسشویی برای آبگیری به حداقل 20 psi فشار آب نیاز دارد و اگر کمتر از این مقدار باشد نمی‌تواند آبگیری کند.

در این قسمت علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی را برای شما توضیح دادیم در ادامه با پارسا سرویس همرا باشید تا با چگونگی برطرف کردن این مشکلات آشنا شوید.

علت نیامدن آب داخل لباسشویی

در باره علت نیامدن آب داخل لباسشویی باید بگوییم که دلایل مختلفی دارد که باید بررسی شده و تعمیر یا سرویس شوند.
در برخی موارد از دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی فشار کم آب است وقتی که فشار آب کم است آب به داخل دیگ نمی‌رود و نمی‌تواند آبگیری کند.
از دیگر علت نیامدن آب داخل لباسشویی این است که شیلنگ انتقال آب پیچ خورده و یا تا شده و باید آن را صاف کنید تا درست شود و در صورت لزوم باید آن را تعویض کنید.
در برخی موارد علت نیامدن آب داخل لباسشویی این است که فراموش کرده اید شیر آب را باز کنید و باید چک کنید و مطمئن شوید که آب باز است.
و دلایل دیگری که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم که علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی بودند.
در صورتی که مشکل ماشین لباسشویی شما با این توضیحات حل نشدند می‌توانید از پارسا سرویس نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی در استان‌های شیراز، البرز، رشت، اصفهان، تهران، مازندران، گیلان، گرگان و … کمک بگیرید.

برطرف کردن مشکل آبگیری ماشین لباسشویی

در اکثر مواقع برای ماشین لباسشویی مشکلی به وجود می‌آید که نمی‌تواند آبگیری کند که در ادامه می‌خواهیم علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی را به همراه بر طرف کردن مشکل آبگیری ماشین لباسشویی برای شما توضیح دهیم.

برطرف کردن مشکل آبگیری ماشین لباسشویی

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

در اولین مرحله برای تعمیر ماشین لباسشویی در زمانی که آبگیری نمی‌کند باید شیر آب ورودی را چک کنید برای اینکه مطمئن شوید که سالم است یک سطل زیر آن قرار دهید و آب را باز کنید و مطمئن شوید که ایراد از شیر ورودی نیست در صورت سالم بودن باید به سایر قطعات ماشین لباسشویی توجه کنید.
در مرحله بعدی علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی باید شیلنگ‌ها را چک کنید که تا نخورده باشند و اگر مشاهده کردید که تا خورده اند باید آن‌ها را صاف کرده تا آب به راحتی از آن‌ها عبور کند و یا شیلنگ‌ها را تعویض کنید.
در این مرحله از علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی باید شیر برقی و فیلتر را چک کنید.
باید ماشین لباسشویی را باز کرده و برق مستقیم به شیر برقی وصل کنید اگر آب از آن عبور کرد باید بفهمید که ایراد از شیر برقی نیست و سپس باید فیلتر آن را چک کرده و در صورت کثیف بودن آن را تمیز کنید، اینگونه می‌توانید یکی دیگر از علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی را برطرف کنید.
از دیگر علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی رسوب گرفتن جا پودری است برای برطرف کردن آن باید جا پودری را بیرون کشیده و از ماشین لباسشویی جدا کنید و قسمت بالای آن یعنی سقفش را با استفاده از فرچه تمیز شستشو دهید تا در صورتی که چیزی درون آن گیر کرده و یا رسوب گرفته برطرف شود.
در این قسمت چگونگی تعمیر علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی را برای شما توضیح دادیم در صورتی که با استفاده از این مقاله نتوانستید مشکل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی تان را برطرف کنید می‌توانید از نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی پارسا سرویس در استان‌های مختلف کمک بگیرید.
پارسا سرویس قادر به تعمیرات لوازم خانگی شما در انواع برندهای مختلف از جمله سامسونگ، ال جی، دوو، پاکشوما، اسنوا و … در استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان، گرگان، اصفهان، شیراز و … می‌باشد فقط کافی است از طریق وب سایت پارسا سرویس سفارش تان را ثبت کنید و یا از طریق تماس تلفنی این کار را انجام دهید تا در کمترین زمان ممکن نیروهای متخصص خود را به محل مورد نظر شما بفرستد.

خدمات قابل ارائه پارسا سرویس

پارسا سرویس یک مرکز تخصصی نصب، تعمیر و سرویس لوازم خانگی در انواع برند‌های مختلف می‌باشد که علاوه بر عیب یابی و تعمیر علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی خدماتی از جمله نمایندگی نصب، تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی، نمایندگی نصب، تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی، نمایندگی تعمیر ماکروفر و ماکروویو، نصب، تعمیر و سرویس پکیج در تهران و البرز، نصب، تعمیر و سرویس کولر آبی در تهران و البرز، نصب، ­تعمیر و سرویس داکت اسپلیت در تهران و البرز، نصب،­تعمیر و سرویس سیستم‌های گرمایشی به صورت حرفه ای و … را به شما دوستان عزیز در استان‌های مختلف از جمله اصفهان، البرز، رشت، شیراز، تهران، گیلان، گرگان و … ارائه می‌دهد.

مرکز تخصصی نصب، تعمیر و سرویس انواع لوازم خانگی

خدمات قابل ارائه پارسا سرویس

در صورتی که تمایل دارید از خدمات پارسا سرویس بهره ببرید می‌توانید به صورت آنلاین سفارش تان را ثبت کنید و هم می‌توانید به صورت تماس تلفنی با اپراتورهای ما ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید که سفارش تان را ثبت کنند.