امروزه ماشین ظرفشویی یکی از وسایل پر کاربرد در بیشتر منازل است. در برخی موارد صدای زیاد ماشین ظرفشویی به گوش می‌رسد و باعث آزار و اذیت شما می‌شود علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی خرابی پمپ و … می‌باشد.
اگر می‌خواهید به صورت کامل با علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی آشنا شوید در ادامه با پارسا سرویس همراه باشید.

پارسا سرویس مرکز تخصصی نصب، سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی می‌باشد در صورتی که  با آموزش راه حل رفع صدای زیاد ماشین ظرفشویی نتوانستید مشکل ماشین ظرفشویی را برطرف کنید می‌توانید از نیروهای متخصص و حرفه ای پارسا سرویس کمک بگیرید.

چرا ماشین ظرفشویی صدا می‌دهد؟

در جواب به این سوال که چرا ماشین ظرفشویی صدا می‌دهد باید بگویم که دلایل متفاوتی وجود دارد که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرده با ما همراه باشید.

· پمپ

· ظروف شکسته

· یاتاقان

· عدم نصب صحیح

· بازوی آب پاش (بازوی اسپری)

پمپ

علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی خرابی پمپ است.
پمپ ماشین لباسشویی دو وظیفه مهم دارد که یکی از آن‌ها پخش آب به وسیله آب پاش است که آب را روی ظروف می‌پاشد و یکی دیگر اینکه وظیفه تخلیه آب کثیف پس از شستشوی ظروف را دارد.
پمپ در قسمت کف ماشین ظرفشویی قرار دارد و در حین تخلیه آب امکان گیر کردن شئ سختی مانند قطعات شکسته ظروف و یا پسماند غذا وجود دارد که باید از پمپ خارج شوند.

پمپ ماشین ظرفشویی

علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی

ظروف شکسته

یکی دیگر از علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی ظروف شکسته می‌باشد.
در برخی موارد شکسته شدن ظروف باعث ایجاد صدای زیاد ماشین ظرفشویی می‌شود.
ظرف شکسته می‌شود و زمانی که آب به آن‌ها می‌خورد تکه‌های شکسته را با خود می‌برد و آن‌ها را در تخلیه پمپ می‌اندازد و باعث می‌شود که به پره‌های پمپ خروجی برخورد کنند و صدا دهد.

یاتاقان

یکی دیگر از علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی یاتاقان‌ها می‌باشند.
یاتاقان‌ها حلقه‌های پلاستیکی اند که برای نگه داری اسپری و یا آب پاش از آن‌ها استفاده می‌شود.
علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی که ناشی از خرابی یاتاقان‌ها است به این دلیل است که یاتاقان‌ها ساییده شده اند و دیگر نمی‌تواند به صورت صحیح وظیفه خود را انجام دهد در این صورت است که صدای زیادی تولید می‌کند و باید تعمیر یا تعویض شود.

یاتاقان ماشین ظرفشویی

علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی

عدم نصب صحیح

یکی دیگر از علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی عدم نصب صحیح ماشین ظرفشویی است.
برای نصب ماشین ظرفشویی چند نکته مهم باید رعایت شود که یکی از آن‌ها تراز بودن آن است که در صورت رعایت نشدن این نکات ماشین ظرفشویی نمی‌تواند به درستی کار کند و باعث تولید صدای زیاد ماشین ظرفشویی می‌شود.
جهت نصب ماشین ظرفشویی می‌توانید از تیم حرفه ای پارسا سرویس کمک بگیرید تا پس از مدتی با مشکل صدای زیاد ماشین ظرفشویی مواجه نشوید.

بازوی آب پاش (بازوی اسپری)

یکی از بخش‌های مهم ماشین ظرفشویی بازوی آب پاش می‌باشد که یکی از دلایل صدای زیاد ماشین ظرفشویی می‌باشد.
بازوی آب پاش وظیفه ی پخش کردن آب بر روی ظروف داخل ماشین ظرفشویی را به عهده دارد و در صورتی که یک شئ به آن گیر کند که بازوی آب پاش نتواند به درستی بچرخد باعث می‌شود که بازوی آب پاش صدا بدهد.
همچنین در برخی موارد که صدای زیادی ماشین ظرفشویی می‌دهد باید توجه کنید که ظروف جلوی بازوی آب پاش قرار نگرفته باشد.
در شرایطی دیگر که ایراد از این دو نبود و بازهم صدای زیاد ماشین ظرفشویی شما را اذیت می‌کند باید توجه کنید و ببینید که بازوی آب پاش لق شده است یا خیر.

بازوی آب پاش (بازوی اسپری) ماشین ظرفشویی

علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی

در صورتی که ایراد از هیچکدام از این قطعات نبود می‌توانید از پارسا سرویس مرکز تخصصی تعمیر ماشین ظرفشویی و سایر لوازم خانگی کمک بگیرید.

علت صدای ماشین ظرفشویی

در قسمت چرا ماشین ظرفشویی صدا می‌دهد؟ انواع علت صدای ماشین ظرفشویی را برای شما مطرح کردیم و حالا می‌خواهیم به صورت کلی و مرحله به مرحله برای شما علت صدای ماشین ظرفشویی را توضیح دهیم.
از اولین علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی باید به این نکته توجه کنیم که ماشین ظرفشویی را به صورت استاندارد نصب کنیم.
در دومین مرحله از جستجوی علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی باید توجه کنیم که ظروف درون ماشین شکسته نباشند چرا که در قسمت تخلیه پمپ گیر کرده و با هر بار برخورد آب با آن سرو صدا ایجاد می‌کند.
در مرحله بعدی باید پمپ ماشین ظرفشویی بررسی شود و در صورتی که در ورودی که به آب پاش‌ها آب انتقال می‌دهد مشکلی وجود داشت باید رفع شود و در صورتی که در خروجی آن شئ گیر کرده بود آن را خارج کنید در صورتی که مشکل پمپ از این قبیل نبودند باید پمپ را از نظر الکترونیکی بررسی کنید.
در مرحله بعد برای پیدا کردن علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی باید اطراف آب پاش را بررسی کنید تا به چیزی گیر نکرده باشد و یا ظرفی جلوی آن را نگرفته باشد.
در مرحله بعدی که صدای زیاد ماشین ظرفشویی باعث آزار و اذیت شما می‌شود می‌توانید یاتاقان‌های اطراف آب پاش را چک کنید و در صورت پوسیدگی آن‌ها را تعویض کنید.

علت صدای ماشین ظرفشویی

علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی

در صورتی که علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی و همچنین علت کار نکردن ماشین ظرفشویی را نتوانستید بیابید می‌توانید از پارسا سرویس مرکز تخصصی نصب، تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی و سایر لوازم خانگی در استان‌های تهران، البرز، شیراز، اصفهان، رشت، مازندران، گرگان، گیلان و … کمک بگیرید

راه حل رفع صدای ماشین ظرفشویی

· نصب صحیح: در این مرحله بهتر است که نصب ماشین ظرفشویی را به نیرو‌های کار بلد و حرفه ای بسپارید چرا با تراز نبودن ماشین ظرفشویی صدای زیادی تولید می‌کند.
در صورتی که نمی‌توانید ماشین ظرفشویی را به درستی نصب کنید می‌توانید از تکنسین‌های حرفه ای پارسا سرویس کمک بگیرید.

· ظروف شکسته: در صورتی که ماشین ظرفشویی شروع به کار کرد و به صورت ناگهانی صدای زیاد ماشین ظرفشویی بلند شد بهتر است ماشین ظرفشویی را خاموش کرده و در قسمت کف ماشین ظرفشویی که پمپ تخلیه وجود دارد به دنبال ظروف شکسته باشید در حین برداشتن ظروف شکسته مواظب باشید شیشه به دست تان آسیب نزند.

· پمپ: در صورتی که علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی از پمپ آن است باید ابتدا آن را بررسی کنید و ببینید از قسمت ورودی پمپ است و یا قسمت تخلیه آن و زمانی که متوجه آن شدید می‌توانید دست به کار شده و مشکل آن را برطرف کنید.
یکی از مشکلاتی که برای قسمت تخلیه به وجود می‌آید گیر کردن شئ به تیغه‌های پروانه آن است که باید خارج شوند و در صورتی که مشکل صدای زیاد ماشین ظرفشویی این گونه برطرف نشد باید بدانید که پمپ به صورت کلی خراب است و باید تعویض شود.

· بازوی آب پاش: در برخی موارد علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی وجود مشکل در بازوی آب پاش ماشین ظرفشویی می‌باشد.
از جمله مشکلاتی که برای بازوی آب پاش به وجود می‌آید و باعث بروز صدای زیاد ماشین ظرفشویی می‌باشد گیر کردن بازوی آب پاش به ظروف است که باید ماشین خاموش شود و ظرف را از روی بازوی آب پاش بردارید.
در مرحله بعد که این امکان وجود دارد که علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی قرار گرفتن یکی ظرف بر روی آن و یا جلوی آن باشد که باید آن را جا به جا کنید.
و یکی دیگر از علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی ناشی از بازوی آب پاش است این است که بازوی آب پاش ساییده و یا پوسیده است و و در این شرایط باید تعویض شود.

· یاتاقان: در این مرحله که صدای زیاد ماشین ظرفشویی گوش خراش است باید یاتاقان‌ها را بررسی کنید و در صورتی که متوجه شدید یاتاقان‌ها دچار مشکل شده اند یعنی ساییده و یا پوسیده شده اند باید آن‌ها را تعویض کنید.

راه حل رفع صدای ماشین ظرفشویی

علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی

علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی ال جی

ال جی یکی از شرکت‌های بسیار معتبر کره می‌باشد که وسایل برقی‌های تولید شده توسط آن از بهترین برندهای موجود در بازار می‌باشند.
علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی ال جی مانند سایر برند‌های دیگر جستجو می‌شود در ادامه برای شما نام برده خواهند شد.
از مجموع علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی ال جی از پمپ، بازوی آب پاش، عدم نصب صحیح ماشین ظرفشویی، شکسته شدن ظروف درون آن و … می‌باشد.
در صورتی که ماشین ظرفشویی ال جی شما با مشکل روبه رو شده است و صدای زیادی می‌دهد می‌توانید از تیم حرفه ای پارسا سرویس کمک بگیرید.

علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی ال جی

علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی

علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی بوش

بوش یکی از شرکت‌های تولید لوازم برقی معتبر آلمانی می‌باشد که از نظر کیفیت در رده ی اول در بازار قرار دارد و همچنین یکی از پرفروش ترین برندها است.
از مجموع علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی بوش گیر کردن شئ سخت درون خروجی تخلیه آن، خرابی پمپ، نصب غیر استاندارد آن، ساییده شدن یاتاقان‌ها و … می‌باشد.
برای رفع صدای زیاد ماشین ظرفشویی بوش می‌توانید از همین مقاله استفاده کنید و در صورتی که توانایی تعمیر ماشین ظرفشویی را ندارید می‌توانید از نیروهای کاربلد پارسا سرویس کمک بگیرید.

علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی بوش

علت اصلی صدای زیاد ماشین ظرفشویی

هزینه تعمیر صدای ماشین ظرفشویی

در صورتی که این مقاله را به صورت کامل بخوانید به خوبی متوجه خواهید شد که چگونه صدای زیاد ماشین لباسشویی  را در منزل رفع کنید و دیگر نیاز به تعمیر کار ندارید.
در صورتی که مقاله را خوانید و باز هم توانایی تعمیر ماشین ظرفشویی را ندارید می‌توانید از تیم حرفه ای پارسا سرویس جهت تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.
و اما درباره هزینه تعمیر صدای ماشین ظرفشویی باید بگویم که هزینه تعمیر آن بر اساس مشکل به وجود آمده در آن تعیین می‌شود.
جهت آشنایی بیشتر با خدمات ما از مقاله‌های دیگر موجود در سایت کمک بگیرید.