امروزه یکی از دستگاه‌های پر کاربرد در زندگی روزمره ی انسان‌ها ماشین ظرفشویی است. در برخی موارد مشکلاتی برای ماشین ظرفشویی شما پیش می‌آید و این سوال برای شما مطرح می‌شود که چرا ماشین ظرفشویی کار نمی‌کند. از مجموع علت کار نکردن ماشین ظرفشویی خرابی تایمر، خرابی صفحه ی لمسی و … می‌باشد. اگر می‌خواهید به جواب سوال چرا ماشین ظرفشویی کار نمی‌کند برسید با پارسا سرویس همراه باشید.

در بخش بعدی می‌خواهیم علت کار نکردن ماشین ظرفشویی را برای شما به طور کامل توضیح دهیم و شما را برای جواب دادن به سوال چرا ماشین لباسشویی کار نمی‌کند آماده کنیم.
پارسا سرویس مرکز تخصصی نصب، سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی در محل مورد نظر شما در استان‌های شیراز، البرز، مازندران، گیلان، اصفهان، تهران، گرگان، رشت و … می‌باشد.
در صورتی که ماشین ظرفشویی شما روشن نمی‌شود اصلا نگران نباشید شما می‌توانید در هر منطقه از استان‌های تهران، البرز، مازندران، شیراز و … قرار دارید جهت برطرف نمودن مشکل ماشین ظرفشویی تان با پارسا سرویس همراه باشید و با برقراری یک تماس و یا ثبت سفارش آنلاین خود به راحتی تعمیر ماشین ظرفشویی تان را انجام دهید.

علت کار نکردن ماشین ظرفشویی

در این بخش می‌خواهیم به صورت کلی شما را با علت کار نکردن ماشین ظرفشویی آشنا کنیم با ما همراه باشید.

· یکی از مشکلاتی که علت کار نکردن ماشین ظرفشویی است معیوب بودن موتور است موتور یکی از قطعات ماشین ظرفشویی شماست که باعث می‌شود آب درون دستگاه چرخش داشته باشد و ظرف‌ها را تمیز شست و شو دهد.

معیوب بودن موتور ماشین ظرفشویی

علت کار نکردن ماشین ظرفشویی

· از دیگر علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی بروز مشکل در رله استارت می‌باشد.
رله استارت که وظیفه ی تامین برق استارت موتور را قبل از به کار افتادن موتور به عهده دارد در صورت خراب شدن باعث می‌شود که ماشین ظرفشویی کار نکند و البته باید گفت به کار نیفتد.

رله استارت ماشین ظرفشویی

علت کار نکردن ماشین ظرفشویی

  • برای تعمیر ماشین ظرفشویی بهترین کار این است که ابتدا سوئیچ قفل در و قفل در ظرفشویی چک شود چرا که در صورت بسته نشدن در و اطمینان از سوئیچ نشدن آن ماشین ظرفشویی شروع به کار نمی‌کند.
    قفل درب و سوئیچ قفل درب برای جلوگیری از نشت آب به بیرون از ماشین ظرفشویی، روی این دستگاه تعبیه شده اند.
    سوئیچ‌ها انواع مختلفی دارند که وابسته به نوع و مدل ماشین ظرفشویی روی آن‌ها تعبیه می‌شود در عکس زیر دو نمونه از آن را مشاهده می‌کنید.

سوئیچ قفل درب ماشین ظرفشویی

علت کار نکردن ماشین ظرفشویی

· از دیگر علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی بروز اختلال در تایمر دستگاه است.
تایمر وظیفه ی اتصال برق به اجزای مختلف ماشین ظرفشویی را در زمان مناسب دارد و در صورتی که این قطعه با مشکل رو به رو شود و نتواند برق را به قطعات دیگر برساند باعث می‌شود که ماشین ظرفشویی اصلا نتواند شروع به کار کردن کند.

اختلال در تایمر ماشین ظرفشویی

علت کار نکردن ماشین ظرفشویی

· خرابی فیوز حرارتی که یکی از قطعاتی است که در برخی از ماشین‌های ظرفشویی که کنترل الکترونیکی دارند تعبیه شده است هم یکی از علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی است.
وظیفه ی فیوز حرارتی حفاظت از برد کنترل دستگاه است که در صورت فعال نبودن اجازه نمی‌دهد که کنترل الکترونیک دستگاه به درستی کار کند و ماشین ظرفشویی روشن نمی‌شود.

فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی

علت کار نکردن ماشین ظرفشویی

· یکی دیگر از علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی و پاسخ به سوال چرا ماشین ظرفشویی کار نمی‌کند این است که احتمال خرابی کنترل و یا صفحه لمسی آن وجود دارد در صورت خراب بودن هر کدام از دکمه‌های آن را فشار دهید هیچ عکس العملی از خود نشان نمی‌دهد.

کنترل و یا صفحه لمسی ماشین ظرفشویی

علت کار نکردن ماشین ظرفشویی

در این بخش علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی را برای شما توضیح دادیم و در صورتی که مشکل ماشین ظرفشویی شما هیچکدام از آن‌ها نبود می‌توانید از تیم حرفه ای پارسا سرویس کمک بگیرید.
در ادامه چگونگی برطرف کردن علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی و همچنین پاسخ به سوال چرا ماشین ظرفشویی کار نمی‌کند را برای شما ارائه داده ایم با پارسا سرویس همراه شوید.

رفع علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی

در این بخش می‌خواهیم شما را با رفع علت‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم آشنا کنیم با ما همراه باشید.
برای رفع علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی قبل از انجام هر کاری باید برق دستگاه را قطع کنید و مواظب باشید که در زمان تعمیرات لوازم خانگی خطر برق گرفتگی در کمین شماست.
برای عیب یابی موتور ابتدا از رسیدن برق به آن اطمینان حاصل کنید و در مرحله ی بعدی رفع علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی باید سیم پیچی موتور را چک کرده و در صورت مشاهده ی هر گونه مشکل در آن سیم پیچی را تعویض کنید ولی اگر دلایل خرابی موتور این موارد نبودند بهتر است که از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید پارسا سرویس نمایندگی نصب، تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی در تهران و البرز می‌تواند به شما کمک دهد و تعمیر موتور ماشین ظرفشویی تان را انجام دهد.
در جواب به سوال چرا ماشین ظرفشویی کار نمی‌کند باید بگویم زمانی که شما از اتصال برق به دستگاه تان مطمئن هستید و ماشین ظرفشویی کار نمی‌کند باید بدانید که علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی از رله استارت است در این مرحله باید با استفاده از مولتی متر اتصالات آن را چک کرده و در صورت خراب بودن آن را به صورت کلی تعویض کنید.
در بعضی موارد در جواب چرا ماشین ظرفشویی کار نمی‌کند باید بگویم ایراد از قفل در می‌باشد وقتی که در ماشین ظرفشویی به درستی بسته نشود ماشین شروع به کار کردن نمی‌کند برای برطرف کردن این علت روشن نشدن ماشین ظرف شویی باید قفل در ماشین ظرفشویی را که در بالای در ماشین ظرفشویی و یا پشت پنل کنترلی قرار دارد بررسی کنید و در صورتی که خراب بود آن را تعویض و یا تعمیر کنید.
وقتی که علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی تایمر آن باشد در زمان روشن شدن دستگاه صدای پمپ به گوش نمی‌رسد و در این هنگام باید بدانید که مشکل از تایمر است و در اکثر مواقع می‌توان برای جواب به سوال چرا ماشین ظرفشویی کار نمی‌کند گفت که تایمر مشکل دارد برای تعمیر تایمر باید آن را تعویض کنید.
فیوز حرارتی که روی فیوز دستگاه نصب می‌شود و تشکیل شده از دو سیم است در بعضی موارد می‌تواند علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی باشد که برای بررسی آن باید ابتدا برق فیوز را به طور کلی قطع کرده و سپس با استفاده از مولتی متر آن‌ها را چک کنید و در صورت پوسیدگی و یا هر علت دیگر آن‌ها را تعویض کنید.
برای جواب چرا ماشین ظرفشویی کار نمی‌کند باید به شما عزیزان بگویم که یکی از دیگر علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی خراب بودن صفحه نمایش لمسی و یا کنترلی آن است برای فهمیدن باید دکمه‌های روی صفحه را فشار دهید و اگر هیچ عکس العملی مشاهده نکردید باید بدانید که مطمئنا ایراد از صفحه نمایش است و باید آن را تعویض کنید.

رفع علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی

علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی

در این قسمت روش‌های رفع علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی و یا تعمیر ماشین ظرفشویی را برای شما توضیح دادیم ولی اگر شما با خواندن این مقاله نتوانستید مشکل ماشین ظرفشویی تان را برطرف کنید می‌توانید از پارسا سرویس نمایندگی رسمی‌تعمیر انواع ماشین‌های ظرفشویی در انواع برند‌های مختلف از جمله سامسونگ، ال جی، بوش، دوو و … در استان‌های تهران، شیراز، البرز، رشت، اصفهان، مازندران، گیلان، گرگان و … کمک بگیرید.
مرکز تخصصی نصب، تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی پارسا سرویس سفارش شما را به صورت آنلاین و یا از طریق تماس تلفنی ثبت می‌کند و در کمترین زمان ممکن سرویس دهی عالی را به شما هموطنان عزیز ارائه می‌دهد.